Vitusapotek

Q & A - VI+ medlemskap/VI+ bonus medlemskap

Sist oppdatert: 04.12.2018

Vi har satt sammen noen spørsmål med svar som vi håper kan være til god hjelp dersom du lurer på noe.

VI+ MEDLEMSKAP/VI+ BONUSMEDLEMSKAP

1. Hvor mange VI+ medlemsnivåer er det hos Vitusapotek?

To medlemsnivåer: VI+ medlemmer som sparer bonus (bonusmedlem), og VI+ medlemmer som ikke sparer bonus.

2. Hvordan blir man VI+ bonusmedlem?

Man registrerer seg med navn, telefonnummer, e-postadresse, og gir i tillegg samtykke til bruk av kjøpshistorikk og legger til bankkort og/eller bankkonto.

3. Hvordan blir man VI+ medlem uten å samle bonuspoeng?

Ved kun å registrere seg med navn, telefonnummer, e-postadresse.

4. Hvordan konverterer man fra VI+ medlemskap til VI+ bonusmedlemskap?

Man gir samtykke til bruk av kjøpshistorikk og legger til bankkort og/eller bankkonto.

5. Er det noen aldersgrensen for å bli VI+ medlem eller VI+ bonusmedlem?

Du må være minst 18 år for å bli enten VI+ medlem eller VI+ bonusmedlem. Du må ha registrert bostedsadresse i Norge.

OPPTJENING OG FORDELER

1. Hvilke fordeler har bonusmedlemmer?

Er du bonuskunde så samler du bonuspoeng på alt du handler – både i apotek og på nett. Du får unike tilbud på produkter, samt andre fordeler. Du kan også tjene bonuspoeng på ulike aktiviteter hos oss. Fire ganger i året kan du få muligheten til å løse bonuspoengene dine inn i en verdisjekk eller velge fritt, ett av tre utvalgte produkter. Du velger selv hva du vil bruke bonusen din på eller du kan spare poengene til neste periode. Poengene har en gyldighet på ett år.

2. Hvilke fordeler har medlemmer som ikke er bonusmedlemmer?

VI+ medlemmer får produkttilbudene som ikke er knyttet opp til bonuspoeng opptjening.

3. Hvordan sparer man bonuspoeng?

Man sparer bonuspoeng ved å handle i alle Vitusapotek eller i nettbutikken. Alt som betales direkte av deg som medlem gir bonuspoeng. I tillegg kan du samle bonuspoeng på utvalgte kampanjeprodukter, dele artikler på Facebook eller å “verve en venn” til å bli bonuskunde. Flere måter å samle poeng på vil bli informert om I nyhetsbrev dersom du har samtykket til dette.

4. Hvordan vet jeg hvor mye bonuspoeng jeg får på kjøp og aktiviteter?

1 krone brukt = 1 bonuspoeng spart. Ved å engasjere deg i ulike aktiviteter vil du kunne tjene opp enda flere poeng. Du får nå poeng ved å verve en venn eller for å dele utvalgte artikler på Facebook. Følg med i VI+ nyhetsbrev og vi vil holde deg oppdatert på andre aktiviteter som gir poeng.

5. Kan en verdisjekk brukes på et allerede rabattert produkt?

Ja, det er mulig å bruke en verdisjekk på et allerede rabattert produkt.

6. Kan en verdisjekk brukes på legemidler?

Nei, verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler.

BETALINGSKORT OG BANKKONTO

1. Kan jeg legge til et ekstra kort eller bankkonto til profilen min?

Ja, du kan registrere opptil tre kort eller kontonummer på din profil.

2. Hva skjer hvis jeg sletter alle mine kort?

Dersom du sletter alle kortene dine vil du ikke lenger kunne spare bonuspoeng. Du kan fremdeles benytte deg av opptjente fordeler.

3. Er det trygt å oppgi og lagre kortinformasjon?

Vi hos Vituapotek tar personvern på alvor. Vi har strenge retningslinjer og rutiner for å sørge for at kortinformasjon ikke kommer på avveie.

4. Hva skjer hvis jeg betaler kontant?

Hvis du betaler kontant har vi dessverre ikke mulighet for å identifisere deg. Det betyr at du ikke kan opptjene bonuspoeng på kjøp som er betalt kontant.

BRUKE POENG

1. Hvordan kan jeg benytte meg av opptjente bonuspoeng?

Fire ganger i året vil opptjente poeng gjøres om til bonustilbud i form av en verdisjekk eller utvalgte gratisprodukter. Periodene er satt til; 10. mars, 10. juni, 10. september og 10. desember, eller første påfølgende virkedag. Utstedelse av verdisjekker er basert på medlemmers opptjente bonuspoeng. En verdisjekk har en gyldighet på 10 uker fra utstedelse og kan kun benyttes én gang. Man må vise gyldig legitimasjon ved utløsning av bonus. Det er ikke mulig å bytte bonusprodukter til en annen vare eller i kontanter.

2. Hvor lenge er bonuspoengene gyldig?

Poengene er gyldige i 12 måneder fra siste bonusgenererende kjøp.

3. Hva skjer om jeg ikke bruker bonuspoengene mine?

Dersom du mottar fire bonustilbud på rad uten å benytte deg av tilbudet vil du miste dine opptjente bonuspoeng.

4. Hvor mange forskjellige  bonusnivåer er det?

Det vil være 4 bonusnivåer : 50 NOK verdisjekk (2.500 poeng), 100 NOK verdisjekk (5.000 poeng), 150 NOK verdisjekk (7.500 poeng) og 200 NOK verdisjekk (10.000 poeng).

PERSONINFORMASJON

1. Hvilken informasjon samler og lagrer Vitusapotek om meg?

Vitusapotek lagrer informasjon som du selv oppgir/registrerer, slik som navn, adresse og e-postadresse. For bonusmedlemmer lagres også informasjon om kjøp betalt med et betalingskort tilknyttet kundeprofilen. Av informasjon som lagres er dato og tidspunkt for kjøp, varer kjøpt (ikke reseptbelagte legemidler) og beløp på handlekurven din. Vi lagrer også informasjon om innløste bonustilbud. 

2. Hvordan bruker Vitusapotek denne informasjonen?

For å kunne gi bonuspoeng på alle kjøp er Vitusapotek avhengige av å vite hvor mye du handler for. Det vil også være mulighet for å gjennomføre kampanjer med ulike produkter (f.eks. doble bonuspoeng på alle hudpleieprodukter), og for å kunne gjennomføre dette må vi vite hvilke produkter som er kjøpt av deg. Oppsummert; informasjonen om dine kjøp brukes til å beregne dine opptjente bonuspoeng.

3. Kan informasjon om meg selges videre til andre selskap?

Vitusapotek vil aldri selge personlig informasjon til tredjeparter.

4. Hvor lenge lagres mine personopplysninger?

Kjøpshistorikk lagres over 2 år. Dine opplysninger lagres bare så lenge det kreves for å utføre våre tjenester, eller så lenge som det følger av lovverket. Så lenge ditt medlemskap består vil registrerte opplysninger ikke bli slettet. Ved utmelding av VI+ kundeklubb vil opplysninger om medlemskapet og bonusopptjeninger slettes. For å fullstendig slette din profil, må du kontakte Vitusapotek Kundeservice: kundeservice@vitusapotek.no.

Les mer om VI+ medlemsvilkår her

Har du ikke fått svar på det du lurer på?

Spør en av våre ansatte i Vitusapotek eller kontakt oss på kundeklubb@vitusapotek.no