Vitusapotek

Wild naturlige og refillbare deodoranter

Wild naturlige og refillbare deodoranter gjør det enkelt å ta et grønt valg i egen husholdning. Miljøet blir ofte påvirket av de valgene vi forbrukere tar. Wild ønsker å gjøre det enkelt å bytte til noe som sparer miljøet for unødvendig plast og kroppen for ingredienser den ikke trenger, uten å gå på kompromiss med funksjon. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe!

Wild naturlige og refillbare deodoranter
Profile Picture
Publisert: 03.03.2023
Sist oppdatert: 17.11.2023

Wild deodoranter

Wild deodoranter er her for å endre “bruk & kast” kulturen på hygieneprodukter, og ønsker å gjøre det enkelt å bytte til noe som sparer miljøet for unødvendig plast og kroppen for ingredienser den ikke trenger, uten å gå på kompromiss med funksjon.

  • Wild er refillbar med gjenbrukbart hylster.
  • Wild har 24 timers dokumentert effekt mot vond lukt.
  • Wild inneholder ikke aluminiumsklorid, og hemmer dermed ikke svetteproduksjonen, men dreper bakteriene som gjør at man lukter.
  • Wild er drøy i bruk, to strøk på rene armhuler er nok.

Wild deodoranter kommer i en smart løsning med et refillbart og dermed gjenbrukbart aluminiumhylster som er laget for å vare år etter år. Refillene er laget av bambuscellulose og de kan kastes i papirinnsamlingen. Bambus er et fantastisk materiale som absorberer 35 % mer karbon enn trær, produserer 30 % mer oksygen enn trær og i tillegg vokser bambus også 30 % fortere enn vanlige tresorter. Med andre ord et materiale som gir stor gevinst for miljøet.

Wild ønsker å sikre at deres fotavtrykk skal være minimalt og mener at miljøet ikke skal betale prisen for at vi mennesker skal lukte godt! Derfor er de også karbonnegative og fabrikken som produserer Wild refiller er 100 % solcelledrevet.

For hver refill man bytter sparer man miljøet for 30 gram plast, og for hver pakning som kjøpes er man med på å plante et tre.

 

Mer plantevennlig og miljøbevisst

Miljøbekymringen er sterkt økende og har ikke vært så høy siden 1989. Det personlige miljøengasjementet har hatt en markant økning – hele 68 % er opptatt av egen innsats for å verne om miljø og naturressurser. Kvinner er mer engasjert enn menn, men økningen er drevet av både kvinner og menn, alle aldergrupper og alle typer husholdninger.  (Kilde: Consumer stories 2018-2020, Opinion).

Folk flest har lyst å bidra, men samtidig usikker på hva en kan gjøre og om det monner. I tillegg er som kjent vaner vonde å vende, så de enkleste og mest intuitive alternativene har størst sjanse for å bli gjennomført.  

Vi forbrukere må få presentert løsningene og de må være lett tilgjengelig der vi handler. Det er også essensielt at skal man gjøre et bytte til noe som er mer planetvennlig, må produktene levere på funksjon og kvalitet.

Derfor har Wild utviklet naturlige og refillbare deodoranter som gjør det enkelt å ta et grønt valg i egen husholdning. Ingen kan gjøre alt, men klart alle kan gjøre noe.

Wild samarbeider med “On a mission” ( ON A MISSION | Reforestation & carbon compensation | Become Climate Positive ) som jobber med å sikre at vi planter trær for å kompensere for det vi forbruker.


Kilde: Leverandør, Consumer stories 2018-2020, Opinion.

Les mer: