VI+ kundeklubb

Spørsmål og svar VI+ kundeklubb

 

VI+ MEDLEMSKAP/VI+ BONUSMEDLEMSKAP

1. Hvor mange VI+ medlemsnivåer er det hos Vitusapotek?

To medlemsnivåer: VI+ medlemmer som sparer bonus (bonusmedlem), og VI+ medlemmer som ikke sparer bonus.

2. Hvordan blir man VI+ bonusmedlem?

Man registrerer seg med navn, telefonnummer, e-postadresse, og gir i tillegg samtykke til bruk av kjøpshistorikk og legger til bankkort og/eller kredittkort. Ved registrering av bankkort med BankAxept logo er det kontonummer som skal legges inn. Ved kontaktløs betaling kan det være nødvendig med kortnummer også for å få registrert poeng. Ved registrering av kredittkort så er det kortnummer som skal registreres.

3. Hvordan blir man VI+ medlem uten å samle bonuspoeng?

Ved kun å registrere seg med navn, telefonnummer, e-postadresse.

4. Hvordan konverterer man fra VI+ medlemskap til VI+ bonusmedlemskap?

Man gir samtykke til bruk av kjøpshistorikk og legger til bankkort og/eller kredittkort.

5. Er det noen aldersgrensen for å bli VI+ medlem eller VI+ bonusmedlem?

Du må være minst 18 år for å bli enten VI+ medlem eller VI+ bonusmedlem. Du må ha registrert bostedsadresse i Norge.

OPPTJENING OG FORDELER

1. Hvilke fordeler har bonusmedlemmer?

Er du bonuskunde så samler du bonuspoeng på alt du handler – både i apotek og på nett. Du får unike tilbud på produkter, samt andre fordeler. Du kan også tjene bonuspoeng på ulike aktiviteter hos oss. Fire ganger i året kan du få muligheten til å løse bonuspoengene dine inn i en verdisjekk som kan benyttes på valgfritt produkt eller velge fritt, ett av tre utvalgte bonusprodukter. Du velger selv hva du vil bruke bonusen din på eller du kan spare poengene til neste periode. Poengene har en gyldighet på ett år.

2. Hvilke fordeler har medlemmer som ikke er bonusmedlemmer?

VI+ medlemmer får produkttilbudene som ikke er knyttet opp til bonuspoeng opptjening.

3. Hvordan sparer man bonuspoeng?

Du får bonuspoeng for hver krone du handler for i alle Vitusapotek eller i nettapoteket. Alt som betales direkte av deg som medlem gir bonuspoeng. I tillegg kan du samle bonuspoeng på utvalgte kampanjeprodukter, dele artikler på Facebook eller å “verve en venn” til å bli bonuskunde. Flere måter å samle poeng på vil bli informert om i nyhetsbrev dersom du har samtykket til dette. Det kan ta inntil en uke før opptjente bonuspoeng er synlig på profilen din.

4. Hvordan vet jeg hvor mye bonuspoeng jeg får på kjøp og aktiviteter?

1 krone brukt = 1 bonuspoeng spart på alt du betaaler for. Ved å engasjere deg i ulike aktiviteter vil du kunne tjene opp enda flere poeng. Du får nå poeng ved å verve en venn eller for å dele utvalgte artikler på Facebook. Følg med i VI+ nyhetsbrev og vi vil holde deg oppdatert på andre aktiviteter som gir poeng og hvor mye poeng du får.

5. Kan en verdisjekk brukes på et allerede rabattert produkt?

Ja, det er mulig å bruke en verdisjekk på et allerede rabattert produkt.

6. Kan en verdisjekk brukes på legemidler?

Nei, verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler.

BETALINGSKORT OG BANKKONTO

1. Kan jeg legge til et ekstra kort eller bankkonto til profilen min?

Ja, du kan registrere opptil tre kort eller kontonummer på din profil. Ved registrering av bankkort med BankAxept logo er det kontonummer som skal legges inn. Ved kontaktløs betaling kan det være nødvendig med kortnummer også for å få registrert poeng. Ved registrering av kredittkort så er det kortnummer som skal registreres.

2. Hva skjer hvis jeg sletter alle mine kort?

Dersom du sletter alle kortene dine vil du ikke lenger kunne spare bonuspoeng. Du kan fremdeles benytte deg av opptjente fordeler.

3. Er det trygt å oppgi og lagre kortinformasjon?

Vi hos Vituapotek tar personvern på alvor. Vi har strenge retningslinjer og rutiner for å sørge for at kortinformasjon ikke kommer på avveie.

4. Hva skjer hvis jeg betaler kontant?

Hvis du betaler kontant har vi dessverre ikke mulighet for å identifisere deg. Det betyr at du ikke kan opptjene bonuspoeng på kjøp som er betalt kontant.

BRUKE POENG

1. Tid for bonus - hvordan benytte bonuspoengene dine?

Fire ganger i året vil dine opptjente bonuspoeng gjøres om til bonustilbud i form av en verdisjekk eller utvalgte gratisprodukter. Du velger selv om du vil benytte verdisjekken på tilsvarende sum i rabatt på ett valgfritt produkt eller velge ett av tre utvalgte bonusprodukter.

 Periodene for utstedelse er satt til; 11. mars, 10. juni, 10. september og 10. desember, eller første påfølgende virkedag. En verdisjekk/bonusprodukt har en gyldighet på 10 uker fra utstedelsesdato og kan kun benyttes én gang. Verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler. Den delen av betalingen som gjøres med verdisjekk gir ikke grunnlag for nye bonuspoeng. Eventuelle restpoeng lagres til neste utstedelse. Verdisjekker utstedes ikke forskuddsvis. Det er ikke mulig å bytte bonusprodukter til en annen vare eller i kontanter. Du må vise gyldig legitimasjon ved utløsning av bonus.

2. Hvor kan jeg benytte min bonus?

Bonus kan benyttes i hvilket som helst Vitusapotek eller i vårt nettapotek

3. Når kan jeg benytte min bonus?

Du kan benytte din bonus i gyldighetsperioden som er oppgitt på verdisjekken.Verdisjekken har en gyldighet på 10 uker fra utstedelses dato.

4. Hvordan benytter jeg verdisjekken?

Ved å fortelle i apotek at du har verdisjekk (husk å legitimere deg) eller ved å huke av for verdisjekk i nettapoteket.

5. Får jeg bonus når jeg benytter verdisjekk?

Du får bonus på den delen av summen som overstiger ditt verdisjekkbeløp

6. Hva skjer om jeg ikke benytter min verdisjekk?

Har du en verdisjekk som er på 50, 100 eller 150 kroner vil den automatisk bli overført til neste periode sammen med poengene du har opptjent i verdisjekkens gyldighet.

Har du en verdisjekk på kroner 200 må denne benyttes i løpet av de 10 ukene og alle poeng over 10.000 vil bli videreført til neste periode.

7. Kan jeg få verdisjekken på forskudd?

Vi sender ut verdisjekken til alle på samme tid.

8. Hvorfor må jeg vise legitimasjon i apotek når jeg benytter verdisjekk?

Vi ønsker å være sikker på at rett kunde får rett verdisjekk.

I nettapoteket vil du være logget inn på din profil for å få tilgang til din verdisjekk.

9. Lønner det seg å velge bonusprodukt eller benytte verdisjekk?

Produktene vil alltid ha en høyere verdi.

PERSONINFORMASJON

1. Hvilken informasjon samler og lagrer Vitusapotek om meg?

Vitusapotek lagrer informasjon som du selv oppgir/registrerer, slik som navn, adresse og e-postadresse. For bonusmedlemmer lagres også informasjon om kjøp betalt med et betalingskort tilknyttet kundeprofilen. Av informasjon som lagres er dato og tidspunkt for kjøp, varer kjøpt (ikke reseptbelagte legemidler) og beløp på handlekurven din. Vi lagrer også informasjon om innløste bonustilbud.

2. Hvordan bruker Vitusapotek denne informasjonen?

For å kunne gi bonuspoeng på alle kjøp er Vitusapotek avhengige av å vite hvor mye du handler for. Det vil også være mulighet for å gjennomføre kampanjer med ulike produkter (f.eks. doble bonuspoeng på alle hudpleieprodukter), og for å kunne gjennomføre dette må vi vite hvilke produkter som er kjøpt av deg. Oppsummert; informasjonen om dine kjøp brukes til å beregne dine opptjente bonuspoeng.

3. Kan informasjon om meg selges videre til andre selskap?

Vitusapotek vil aldri selge personlig informasjon til tredjeparter.

4. Hvor lenge lagres mine personopplysninger?

Kjøpshistorikk lagres over 2 år. Dine opplysninger lagres bare så lenge det kreves for å utføre våre tjenester, eller så lenge som det følger av lovverket. Så lenge ditt medlemskap består vil registrerte opplysninger ikke bli slettet. Ved utmelding av VI+ kundeklubb vil opplysninger om medlemskapet og bonusopptjeninger slettes. For å fullstendig slette din profil, må du kontakte Vitusapotek Kundeservice: kundeservice@vitusapotek.no.

Les mer om VI+ medlemsvilkår her

Har du ikke fått svar på det du lurer på?

Spør en av våre ansatte i Vitusapotek eller kontakt oss på kundeklubb@vitusapotek.no