Vitusapotek

Spørsmål og svar VI+ kundeklubb

Profile Picture
Publisert: 29.11.2018
Sist oppdatert: 17.11.2023

 

VI+ MEDLEMSKAP

1. Hvordan blir man VI+ medlem?

Man registrerer seg med navn, telefonnummer, e-postadresse, og gir i tillegg samtykke til bruk av kjøpshistorikk og legger til bankkort og/eller kredittkort. Ved registrering av bankkort med BankAxept logo er det kontonummer (11 siffer) som skal legges inn. Ved registrering av kredittkort så er det kortnummer (16 siffer) som skal registreres.

2. Er det noen aldersgrensen for å bli VI+ medlem?

Du må være minst 18 år for å bli VI+ medlem og det er helt gratis. Du må ha registrert bostedsadresse i Norge.

BONUSOPPTJENING OG FORDELER

1. Hvilke fordeler har VI+ medlemmer?

Er du medlem hos Vitusapotek så samler du bonuspoeng på alt du handler – både i apotek og i nettapoteket. Du får unike kampanjetilbud på produkter, samt en rekke faste fordeler. Du kan også tjene ekstra bonuspoeng på ulike aktiviteter hos oss. Fire ganger i året kan du få muligheten til å løse bonuspoengene dine inn i en verdisjekk som kan benyttes på valgfritt produkt (gjelder ikke legemidler) eller velge blant utvalgte bonusprodukter. Poengene har en gyldighet på ett år fra de blir opptjent.

2. Hvordan sparer man bonuspoeng?

Du får bonuspoeng for hver krone du handler for i alle Vitusapotek eller i nettapoteket. Alt som betales direkte av deg som medlem gir bonuspoeng. I tillegg kan du samle ekstra bonuspoeng på ulike aktiviteter som for eksempel  retur av gamle medisiner og bruk av gjenbruksnett. Flere måter å samle poeng på vil bli informert om i nyhetsbrev dersom du har samtykket til dette. Det kan ta et par dager før opptjente bonuspoeng er synlig på profilen din.

3. Hvordan vet jeg hvor mye bonuspoeng jeg får på kjøp og aktiviteter?

1 krone brukt = 1 bonuspoeng spart på alt du betaler for selv. Ved å engasjere deg i ulike aktiviteter vil du kunne tjene opp enda flere poeng. Miljøbonus ved retur av gamle medisiner og ved bruk av gjenbruksnett. Du får også poeng ved å få en fultmåling av huden og verve venner. Følg med i VI+ nyhetsbrev og vi vil holde deg oppdatert på andre aktiviteter som gir poeng og hvor mye poeng du får.

4. Kan en verdisjekk brukes på et allerede rabattert produkt?

Ja, det er mulig å bruke en verdisjekk på et allerede rabattert produkt.

6. Kan en verdisjekk brukes på legemidler?

Nei, verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler.

BETALINGSKORT OG BANKKONTO

1. Kan jeg legge til et ekstra kort eller bankkonto til profilen min?

Ja, du kan registrere opptil fire betalingskort på din profil. Ved registrering av bankkort med BankAxept logo er det kontonummer (11 siffer) som skal legges inn. Ved registrering av kredittkort (16 siffer) så er det kortnummer som skal registreres. 

Tillatte korttyper er:  BankAxept kort (bankkort) og følgende kredittkort: Visa, Mastercard og American Express. Betalingsløsninger som ikke støttes er: ApplePay/GooglePay/GarminPay.

2. Hva skjer hvis jeg sletter alle mine kort?

Dersom du sletter alle kortene dine vil du ikke lenger kunne spare bonuspoeng. Du kan fremdeles benytte deg av opptjente fordeler. Poengene har en gyldighet på ett år fra de blir opptjent.

3. Er det trygt å oppgi og lagre kortinformasjon?

Vi hos Vituapotek tar personvern på alvor. Vi har strenge retningslinjer og rutiner for å sørge for at kortinformasjon ikke kommer på avveie.

4. Hva skjer hvis jeg betaler kontant?

Hvis du betaler kontant har vi dessverre ikke mulighet for å identifisere deg. Det betyr at du ikke kan opptjene bonuspoeng på kjøp som er betalt kontant.

BRUKE POENG

1. Tid for bonus - hvordan benytte bonuspoengene dine?

Fire ganger i året (10 mars, 10 juni, 10 september, 10 desember (eller første påfølgende virkedag)) vil dine opptjente bonuspoeng gjøres om til bonusfordeler i form av en verdisjekk eller utvalgte gratisprodukter dersom du har oppnådd 2500 poeng eller mer. Du velger selv om du vil benytte verdisjekken på tilsvarende sum i rabatt på ett valgfritt produkt eller velge ett av  utvalgte bonusprodukter som har en høyere verdi.

En verdisjekk/bonusprodukt har en gyldighet på 10 uker fra utstedelsesdato og kan kun benyttes én gang. Verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler. Den delen av betalingen som gjøres med verdisjekk gir ikke grunnlag for nye bonuspoeng. Eventuelle restpoeng lagres til neste utstedelse innenfor 1 år. Bonuspoeng er gyldige i ett år fra de er opptjent. Det er ikke mulig å bytte bonusprodukter til en annen vare eller i kontanter. Du må vise gyldig legitimasjon ved utløsning av bonusfordeler.

2. Hvor kan jeg benytte min bonus?

Bonus kan benyttes i hvilket som helst Vitusapotek eller i vårt nettapotek.

3. Når kan jeg benytte min bonus?

Du kan benytte din bonus i gyldighetsperioden som er oppgitt på verdisjekken.Verdisjekken har en gyldighet på 10 uker fra utstedelses dato. Du finner oversikt over dette ved å logge inn på "min profil" på vitusapotek.no.

4. Hvordan benytter jeg verdisjekken?

Ved å informere om at du har en verdisjekk når du besøker ditt lokale Vitusapotek  (husk å legitimere deg) eller ved å huke av på din profil for å benytte verdisjekken  i nettapoteket.

5. Får jeg bonus når jeg benytter verdisjekk?

Du får bonus på den delen av summen som overstiger ditt verdisjekkbeløp

6. Hva skjer om jeg ikke benytter min verdisjekk?

Har du en verdisjekk som er på 50, 100 eller 150 kroner vil den automatisk bli overført til neste periode innenfor 1 år.

Har du en verdisjekk på kroner 200 (tilsvarer 10.000 poeng) må denne alltid benyttes i løpet av de 10 ukene/fristen. Alle poeng over 10.000 vil bli videreført til neste periode.

7. Kan jeg få verdisjekken på forskudd?

Nei, vi sender ut verdisjekken til alle på samme tid - 4 ganger per år.

8. Hvorfor må jeg vise legitimasjon i apotek når jeg benytter verdisjekk?

Vi ønsker å være sikker på at rett kunde får rett verdisjekk.

I nettapoteket vil du være logget inn på din profil for å få tilgang til din verdisjekk.

9. Lønner det seg å velge bonusprodukt eller benytte verdisjekk?

Bonusproduktene vil alltid ha en høyere verdi en verdisjekken.

PERSONINFORMASJON

1. Hvilken informasjon samler og lagrer Vitusapotek om meg?

Vitusapotek lagrer informasjon som du selv oppgir/registrerer, slik som navn, adresse og e-postadresse. For bonusmedlemmer lagres også informasjon om kjøp betalt med betalingskort tilknyttet kundeprofilen. Av informasjon som lagres er dato og tidspunkt for kjøp, varer kjøpt (ikke reseptbelagte legemidler) og beløp på handlekurven din. Vi lagrer også informasjon om innløste bonusfordeler og ekstra bonusaktiviteter.

2. Hvordan bruker Vitusapotek denne informasjonen?

For å kunne gi bonuspoeng på alle kjøp er Vitusapotek avhengige av å vite hvor mye du handler for. Det vil også være mulighet for å gjennomføre kampanjer med ulike produkter (f.eks. doble bonuspoeng på alle hudpleieprodukter), og for å kunne gjennomføre dette må vi vite hvilke produkter som er kjøpt av deg. Oppsummert; informasjonen om dine kjøp brukes til å beregne dine opptjente bonuspoeng.

3. Kan informasjon om meg selges videre til andre selskap?

Vitusapotek vil aldri selge personlig informasjon til tredjeparter.

4. Hvor lenge lagres mine personopplysninger?

Kjøpshistorikk lagres over 2 år. Dine opplysninger lagres bare så lenge det kreves for å utføre våre tjenester, eller så lenge som det følger av lovverket. Så lenge ditt medlemskap består vil registrerte opplysninger ikke bli slettet. Ved utmelding av VI+ kundeklubb vil opplysninger om medlemskapet og bonusopptjeninger slettes. For å fullstendig slette din profil, må du kontakte Vitusapotek Kundeservice: kundeservice@vitusapotek.no.

Les mer om VI+ medlemsvilkår her

Har du ikke fått svar på det du lurer på?

Spør en av våre ansatte i Vitusapotek eller kontakt oss på kundeklubb@vitusapotek.no