Vitusapotek
Kundeservice

Levering og betaling

Vitusapotek tilbyr en rekke ulike leveringsalternativer ved bestilling på nett. Velg mellom blant annet levering til PostNord hentested, levering på døren, Helthjem eller Klikk & Hent.

Levering og betaling
Profile Picture
Publisert: 11.11.2015
Sist oppdatert: 28.11.2023


Her finner du leverings- og kjøpsbetingelser for handel i Vitusapotek nettbutikk. Bestilte varer sendes med PostNord. Fraktpriser avhenger av bestillingens størrelse. Det er fri frakt på ordre over kr 450 (gjelder ikke reseptbelagte varer og ved bestilling rett hjem på døren). Vitusapotek nettbutikk tilbyr betaling med kort, Vipps og faktura.

Levering

Nettbutikken tilbyr flere ulike leveringsmåter, blant annet: Levering i postkassen (gjelder ikke legemidler), Utlevering på hentested, Levering på døren og levering med Helthjem.

PostNord: Levering i postkassen

Vi sender bestillingen som brev / levering i postkassen dersom varene passer i en boblekonvolutt og er under 2 kilo. Det tilbys ikke sporing av brevsendinger. Sendingen går som A post. Dersom postkassen er for liten til pakken, vil postbudet levere pakken på dørmatten eller ta med seg pakken til nærmeste PostNord hentested og du vil få hentemelding. Dette kan medføre noe lengre leveringstid. 

NB! Levering i postkassen gjelder ikke forsendelser inneholdende legemidler, da dette krever personlig utlevering med signatur. 

PostNord: Utlevering på hentested

Leveringsalternativet "Utlevering på hentested" må hentes på et PostNord utleveringssted. Dersom du legger inn mobiltelefonnummer i registreringen vil hentemelding sendes på sms i stedet for pr post. Forsendelsen kan spores. Informasjon om dette finnes under "mine bestillinger" på "min side". Ved ordre over kr 450,- vil du få tilsendt forsendelsen fraktfritt (gjelder ikke reseptbelagte varer og ved bestilling rett hjem på døren).

PostNord: Levering på døren

Dette er forsendelser som leveres på ytterdøren mellom kl 08-21. Det kreves at mobiltelefonnummer registreres slik at PostNord kan sende SMS ved utlevering. Ved forsendelse av legemidler, kreves personlig utlevering og signatur.  

Helthjem

Helthjem leverer pakken din i postkassen eller på dørmatten, så langt det lar seg gjøre. Levering avhenger av adresse og størrelse på pakken. Er pakken større enn 5 kg, av stort volum (over 5 L) eller Helthjem ikke dekker ditt område, vil pakken din bli levert på nærmetse PostNord hentested.

Med Helthjem spores alle pakker, helt frem til leveringspunktet. Du som kunde får SMS når pakken ligger klar i postkassen eller på dørmatten din, eller evt. på nærmeste PostNord hentested.

Les mer om Helthjem her.

Levering av ordre med reseptbelagte legemidler

Ved bestilling av reseptbelagte legemidler hjem eller til et PostNord hentested, er det kun bestiller som kan hente varene. For å få utlevert varene kreves det ID-kontroll, fullmakt kan ikke benyttes.

Fullmakt kan benyttes dersom man henter reseptbelagt medisin i apotek. Les mer om fullmakt her.

Kjølevarer

Vi tilbyr ikke levering hjem eller til PostNord hentested for kjølevarer. Ønsker du å bestille kjølevarer, kan du velge Klikk&Hent, og hente i valgfritt apotek innen 1 time (i apotekets åpningstid og så fremt varene er på lager i apoteket).

Klikk & Hent

Vi tilbyr også tjenesten Klikk & Hent, hvor du kan bestille varene dine på nett hos oss, og hente i valgfritt apotek innen 1 time (så fremt apoteket har varene på lager). Motta SMS fra apoteket når varene dine er pakket og bestillingen er klar til henting. 

Les mer om Klikk & Hent her.

Hent i vårt nettapotek

Dersom du ønsker det, kan bestillingen din også hentes direkte i vårt nettapotek, Vitusapotek Ab28, i Alf Bjerckes vei 28 i Oslo. For å kunne gjøre dette, må du i bestillingsprosessen skrive at du ønsker å hente direkte i vårt nettapotek.

  • Velg "Levering" som leveringsalternativ for din bestilling.
  • Velg "Leveringsadresse": Dette må hukes av, selv om du skal hente varene dine i vårt nettapotek. 
  • Velg deretter "Fraktalternativer": Du må velge et fraktalternativ, selv om du skal hente varene dine i vårt nettapotek. Dersom du ikke har fri frakt, vil frakten tilbakebetales til deg, så snart ordren din er hentet i vårt nettapotek.
  • Velg ønsket betalingsmåte.
  • SKRIV SÅ EN KOMMENTAR UNDER "NOTAT TIL DIN ORDRE": "Ønsker å hente bestillingen min hos nettapoteket, Vitusapotek Ab28".
  • Trykk på "Betal" og gjennomfør ordren. 
  • Vi vil kontakte deg for nærmere avtale om hentetidspunkt. 
  • NB! Dersom du må betale frakt på ordren din, og du skal hente varene selv i vårt nettapotek, så vil du selvfølgelig få frakten refundert i etterkant. 


Har du spørsmål knyttet til ordren din eller til valg av hentested, kan du kontakte oss, så skal vi hjelpe deg videre. 

Betaling

I nettbutikken tilbyr vi følgende betalingsalternativer:

  • Kort: Visa og Mastercard.
    Ved valg av kort blir du videresendt til Nets for betaling når du bekrefter bestillingen. Velg hvilket kort du ønsker å benytte, tast inn kortnummer, utløpsdato og CVV2. CVV2 er en 3-sifret kode, denne finner du på baksiden av kortet. Beløpet reserveres på kortet og ordren går til pakking når betalingen er gjennomført.
  • Vipps.
    Enkel og rask betaling hvor overføringen går via Nets ved å følge instrukser til Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og belastet når ordren sendes.
  • Collector faktura.
    Faktura i samarbeid med Collector Bank AB, krever at kjøper er 18 år og bor på folkeregistrert adresse. Faktura har 14 dagers kredittid. Gjennomfør betalingen ved å velge Collector faktura, legg til personopplysninger og bekreft.
    Har du spørsmål vedrørende din faktura gjøres det direkte med kundeservice hos Collector:
    Email: contactcenter@collectorbank.no
    Telefon: 22 41 14 55

Ved bruk av kort blir du bedt om å taste en 3-sifret kode. Dette er de 3 siste sifrene på baksiden av kortet 

Les mer om våre kjøpsbetingelser, angrerett og retur her.