Ny Rosa sløyfe-rekord for Vitusapotek
Vitusapotek samlet inn hele 3,6 millioner kroner til Kreftforeningen via Rosa sløyfe-aksjonen. Pengene går uavkortet til brystkreftforskning. Dette er ny innsamlingsrekord for Vitusapotek.
Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å samle inn midler til videre brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.
Stolte av å være én av hovedsponsorene
– For 16. året på rad er Vitusapotek med i Rosa sløyfe-aksjonen, og vi er veldig stolte av å være én av hovedsponsorene til Kreftforeningen. Engasjerte medarbeidere og sjenerøse kunder har bidratt til å samle inn mer enn til sammen 20 millioner kroner til brystkreftsaken, gjennom salg av ulike rosa produkter. Hvert år oppfordrer vi alle til å vise omtanke og bære en sløyfe, og det er noe vi er utrolig stolte av, sier Helen Felde, Head of Marketing i NMD og Vitusapotek.
Kreative tiltak i apotekene
Stemningen har det ikke vært noe å si på, til tross for Koronasituasjonen og strenge smitteverntiltak. Flere Vitusapotek hadde rosa navneskilt på apotekfasaden, og innendørs ble lokalene pyntet med ulike rosa effekter; ballonger var hengt opp, blomster satt frem, og et flott syn med produkter som møtte kundene.
–Tusen takk til alle våre rause kunder og medarbeidere som har gjort en fantastisk innsats med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Det er mange som har et stort hjerte for brystkreftsaken, enten ved at de selv eller nær familie har vært rammet, eller også i møte med pasienter som har fått brystkreft. Det er en viktig jobb som gjøres av Brystkreftforeningen og Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra rundt denne aksjonen, sier Helen Felde.