Kundeservice

Hvordan opprette abonnement hos Vitusapotek?

Her får du hjelp og en detaljert beskrivelse av hvordan du oppretter ditt abonnement hos Vitusapotek.

Bestill dine resepter og opprett abonnement her:  

Logg inn med BankID

Hvordan opprette abonnement hos Vitusapotek?

Hvordan opprette abonnement hos Vitusapotek? 

Husk at du må ha en Vitusapotekbruker for å opprette abonnement. Dette fordi vi trenger din e-postadresse og ditt telefonnummer for å opprette og administrere abonnementet ditt, samt å kunne gi deg beskjed når neste medisinlevering er klargjort eller på vei til deg.

Er du ikke allerede en Vitusapotekbruker? Opprett din profil her!

  1. Logg deg inn med din personlige bruker på vitusapotek.no. Dette gjør du under «Ny bruker / Logg inn» helt øverst til høyre på forsiden. Du kan også logge inn senere i prosessen, når du kommer til «kassen».
  2. Velg «Bestill medisiner» fra menyvalget på forsiden og velg «Levert hjem eller på posten» NB! Du kan fortsatt velge å hente i apotek selv om du velger denne funksjonen. 
  3. Trykk deretter på «Logg inn med BankID»
  4. Du får nå tilgang til alle dine aktive resepter. 
  5. Velg den medisinen du ønsker å opprette abonnement for. 
     
  • Huk av for «Abonnement» under medisinen.
  • Legg i handlekurven.
     

NB! Dersom du ønsker abonnement på flere medisiner, gjentar du trinn 5 for alle medisinene du ønsker. Du kan velge neste medisin fra menyen på venstre side, eller du kan trykke på «Tilbake til Mine Resepter» over venstremenyen for å komme tilbake til en større oversikt over medisinene dine.  

       6. Når du har lagt alle medisinene du ønsker abonnement på i handlekurven din, fortsetter du til kassen. Trykk først på handlekurven.

       7. I handlekurven din, under den eller de medisinene du ar valgt abonnement på, velger du så ønsket leveringsintervall / neste leveringsdato på abonnementet ditt. 

      8. Velg til slutt leveringsalternativ: «Hente i apotek eller utleveringssted» eller «Sendt per post eller hjemlevering».
 

Dersom du ønsker «Hent i apotek/utleveringssted»:
 

  • Huk av for dette og velg ditt ønskede apotek eller annet godkjent utleveringssted. Du finner alle utleveringsstedene i rullegardinmenyen.
  • Send deretter bestillingen din. 
  • Når du velger å hente i apotek, betale du medisinen din (dersom det er noe å betale) i apoteket ved henting.
     

Dersom du ønsker «Sendt per post eller hjemlevering» 
 

  • Huk av for dette og gå videre til leveringsadresse og deretter til leveringsmåte og betaling.
  • Fullfør deretter bestillingen din ved å trykke på «Trygg betaling». 
  • Beløpet du eventuelt må betale trekkes fra din bankkonto når medisinene dine sendes fra oss.
     

      9. Du vil nå motta en ordrebekreftelse på mailen din.
 

NB! Dersom du ønsker ulike intervaller og leveringsdatoer for ulike medisiner, så må du gjennomføre én og én bestilling. Altså, gå igjennom trinnene beskrevet over for hver medisin med ulike leveringsintervaller- og datoer.

Hva skjer videre med abonnementet?

Når du har opprettet abonnementet ditt, vil første bestilling starte med det samme. Dersom du ikke ønsker første bestilling allerede nå, men litt lenger frem i tid, så kan du skrive et notat om dette i kommentarfeltet før du sender bestillingen din eller går til sikker betaling. Du vil da ikke få klargjort eller tilsendt dine medisiner før neste leveringsdato som du selv har valgt.

Syv dager før neste bestilling vil du motta en e-post fra Vitusapotek. Her vil du få informasjon om at neste istandgjøring eller levering av ditt abonnement nærmer seg. Ønsker du å motta eller hente medisinene dine som normalt, trenger du ikke å foreta deg noen ting. Medisinene dine vil da klargjøres i apoteket eller sendes til deg (avhengig av hva du har valgt som leveringsmåte) i løpet av syv dager. Du mottar en SMS når medisinene er klare til henting eller eventuelt sendt med post fra oss.

Dersom du ikke ønsker bestillingen din som planlagt, har du 3 dager på deg til å gjøre nødvendige endringer. Under «Hvordan administrerer jeg abonnementet mitt?» kan du lese hvordan du gjør dette. Eventuelt kan du ringe vår kundeservice på tlf. 23 68 14 90, tastevalg 2.

Hvordan administrerer jeg abonnementet mitt?

Du kan logge deg på «Mine sider» på vitusapotek.no for å se oversikt over dine abonnementer hos oss. På «Mine sider» kan du endre på neste leveringsdato, endre leveringsmåte, endre hentested, sette abonnementet ditt på pause eller kansellere det.

Under «Faste leveringer» finner du en oversikt over alle dine abonnementer. Her får du opplysninger om:
 

  • Aktive abonnement
  • Ordrenummer på leveransen
  • Når den er opprettet 
  • Neste leveringsdato
  • Pris
     

Du kan her gå videre inn på hvert abonnement og gjøre endringer på:
 

  • Leveransestatus: sette abonnementet ditt på pause eller kansellere det.
  • Neste leveringsdato og intervall (dager mellom leveransene).
  • Leveringsmåte: hent i apotek eller utleveringssted, eller leveranse per post.
  • Endre utleveringssted: endre fra et apotek til et annet, eller til en kommisjonær (annet godkjent utleveringssted).
     

Hva skjer når jeg trenger ny resept?

Dersom resepten for medisinene du har abonnement på går tom eller utgår på dato, vil abonnementet ditt fremdeles være gyldig. Du kan derfor fornye resepten din uten å måtte lage et nytt abonnement.
 

Les mer: